سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کهربا

شرکت فرش سلیمان صباحی تولید کننده انواع فرشهای 700شانه ریا،1000شانه،1200شانه ،گلیم فرش،سجاده فرش بامدیریت مهدی مسجدی 09132634245

 

فرش یکی از ارکان اصلی منازل ایرانی است و فرش ماشینی هزار شانه از جمله فرش های محبوب بین ایرانی ها می باشد . از دیرباز ایرانیان روی فرش می نشستند ، روی فرش غذا میل میکردند و استراحت می کردند . با مقایسه سبک زندگی انسان های باستانی و دوره های گذشته در می یابیم ایرانی ها انسان های متمدنی بوده اند که از محصولات دستباف برای گسترده کردن سطح خانه خود استفاده می کردند . در حالی دیگر تمدن ها از برگ های درختان ( که به صورت بافته شده و تنیده شده ) زیر انداز تولید می کردند . با گذر زمان فرش در سرتاسر ایران به طور عمده بافته می شد . نقش ها و طرح های فرش دستباف هنوز در جهان یکتا است . با پیشرفته تکنولوژی و صنعتی شدن تولیدات ، فرش هم به زمره تولیدات صنعتی اضافه شد     .

یکی از محبوب ترین شاخه محصولات تولید شده در صنعت فرش ماشینی به فرش 1000 شانه تراکم 3000 تعلق می گیرد   . این محصول دارای زیبایی و ظرافت بالا ، بسیار ریز نقش و اصطلاحا آن را دستبافتگونه نیز می نامند . از جمله بارزترین ویژگی هایی که این فرش ماشینی دارد می توان به تراکم بالا که موجب استحکام کالا می شود ، دوام و ماندگاری بالا ، طول عمر بالا ، درجه کیفی یک ممتاز به دلیل استفاده از الیاف مصرفی با کیفیت ، زیبایی بالا ، مقاومت بالا در برابر عوامل فرسایشی و غیره می باشد

فرش طرح افشان شکوفه


شانه و تراکم فرش ماشینی 1000 شانه


فرش ماشینی 1000 شانه توسط دستگاهی بافته می شود که در هنگام بافته شدن 10 گره در یک سانتی متر از فرش می بافد . این تراکم باعث می شود در یک متر از فرش 1000 گره باشد . وقتی این میزان تراکم را با فرشی مانند فرش ماشینی 500 شانه مقایسه  می کنیم در میابیم که این فرش جزو فرش های متراکم محسوب می شود . اما چرا باید فرشی با این تراکم ببالا بافته شود ؟ جواب بدیهی است ، اگر نیاز باشد که شما از فرشی استفاده کنید که در آن از طرح های زیبا و پر نقش و نگار استفاده کنید باید تراکم فرش را بالا ببریم تا بتوانیم این نقش ها را در فرش پیاده کنیم . استفاده از الیاف نازک و باریک از دیگر الزاماتی هست که باید در بافت فرش ماشینی 1000 شانه رعایت کنیم .
فرش ماشینی 1000 شانه گزینه مناسبی برای اتاق پذیرایی است . این فرش با  داشتن نقش های زیبا و چشم نواز می تواند فضای زیبایی به اتاق شما بدهد . در این فرش گره ها به صورت فشرده بهم بافته شده است و این ویژگی باعث مقاوم تر شدن فرش ماشینی در برابر فشار است .

الیاف فرش ماشینی 1000 شانه

اگر تاریخچه فرش ماشینی از گذشته تا به امروز را بررسی کنیم درمابیم که در طول این دوران مهم ترین چالشی که تولید کنندگان فرش ماشینی با ان درگیرند ، استفاده از بهترین و مرغوب ترین نخ برای بافت و تار و پود فرش است . در ابتدا از نخ های طبیعی مانند ابریشم و پشم  برای بافت استفاده می شد اما به دلایل زیادی نخ های مصنوعی مورد استقبال بیشتری قرار گرفت . اما در این میان تنها نخ های اکریلیک بودند که توانستند خود را به عنوان یکی از الیاف با کیفیت معرفی کنند . در ادامه به دلایل موفقیت اکریلیک در فرش ماشینی آکریلیک کاشان اشاره می کنیم . الیافی اکریلیک هیت ست شده که در فرش استفاده می شود از لطافت و نرمی زیادی برخوردار است . در هنگام دست کشیدن روی فرش ، دست شما به راحتی سر می خورد . از ویژگی های بارز الیاف اکریلیک این است که اصلا بوی مواد شیمیای و نفتی نمی دهد و خاصیت ضد حساسیت بودن دارد . اگر به صورت تصادفی یک ظرف داغ روی فرش قرار بدهید هیچ مشکلی برای فرش ماشینی نمی افتد  زیرا این الیاف در برابر حرارت به شدت مقاوم هستند . در فرش ماشینی 1000 شانه که از الیاف اکریلی بافته شده است دارای رنگ های بسیار زنده و شاد برخوردار است . .

 

فرش 1000 شانه کاشان به دلیل ریزبافت بودن، در مقایسه با فرش 700 شانه، بسیار بیشتر مورد استقبال خریداران فرش ماشینی قرار می گیرد. این ریزبافتی فرش، امکان بافت نقشه های فرش دستبافی را که با رجشمار بالا و با گلها و نقوش بسیار ریز و ظریف طراحی شده اند، به تولیدکنندگان فرش می دهد. از اینرو برای بیان اینکه نقشه های فرش دستباف بر روی فرش ماشینی 1000 شانه بافته می شوند، برخی فروشندگان و تولیدکنندگان از اصطلاح فرش دستباف نما استفاده کرده اند.
شاید فکر کنید که هر چه شانه فرش بیشتر باشد و فرش ریزبافت تر باشد، فرش دارای خاب بهتری و بیشتری است. حقیقت این است که با افزایش شانه فرش، نخ خاب آن کوتاهتر می شود. این مسئله به دلیل برخی مسائل تکنیکی اتفاق می افتد.

بسیاری از خریداران ترجیح می دهند که بر روی فرشی که ارتفاع نخ خاب آن بیشتر و راحت تر و نرم تر است، راه بروند، بنشینند یا دراز بکشندبه همین دلیل فرش 1000 شانه را می توان نقطه میانی ریزبافت بودن فرش و نرمی فرش دانست. بنابراین بهترین انتخاب برای خریدارانی است که به هر دو فاکتور به یک اندازه اهمیت می دهند و ترجیح می دهند که یکی را فدای دیگری نکنند.

یکی از محصولات فرش سلیمان صباحی فرش1000شانه طرح سالاری میباشد

فرش 1000 شانه طرح سالاری، طرحی زیبا و جذاب وبسیار خاص است که  دارای 8 رنگ بسیارخیره کننده در بافت و زمینه سرمه ای است.این فرش مناسب برای کفپوش پذیرایی و اتاق و افراد مشکل پسند و خاص پسند میباشد و با ترکیب رنگ عالی و طرحی شگفت انگیز فضایی زیبا و دلچسب را برای شما تداعی میکند و حس و حال بسیار خوبی را به منزل شما می بخشد.

نخ به کار رفته در آن نخ اکرولیک می باشد که ضمن ریز بافت بودن و ظریف بودن ، ضد حساسیت نیز می باشد .به کارگیری نخ در این فرش به صورت هیت ست شده باعث دیرتر کثیف شدن و زود تمیز شدن این مدل شده است . همچنین تمام مشخصات فرش (فرش 1200 شانه تراکم 3600 با مارک استاندارد ایران) بروی فرش هک شده است.

 

 

 

برای مشاوره قیمت وطرح های فرش ماشینی سلیمان صباحی با ما تماس بگیرید

09132634245
آقای مهدی مسجدی


فرش کاشان,فرش 1500 شانه,فرش 1200 شانه,فرش کاشان دستباف,فرش کاشان طرح افشان,اسامی کارخانه های فرش کاشان,فرش مشهد,فرش ماشینی,شهر فرش,فرش ایرانی,نمایندگی فروش فرش کاشان در تهران,انواع فرش ایرانی,قیمت فرش ایرانی,انواع فرش دستباف ایرانی,بهترین فرش دستباف ایران,طرح فرش ایرانی,فرش تبریز,قیمت فرش دستباف قم,فرش دستباف کاشان